Pispalletres

  • Sessió 2: 8 d’octubre

Avui hem començat la sessió fent una dinàmica relacionada amb les vacances l’estiu. Hem escrit dues coses que hem fet durant l’estiu i hem hagut d’endevinar de qui era cadascuna. Després hem descobert què són els verbs i hem fet una pluja d’idees dels verbs acabats en -ar, -er/-re i –ir, hem fet unes llistes llarguíssimes! També hem practicat i parlat dels verbs en passat, present i futur d’alguns verbs en concret. Per finalitzar, hem jugat a un joc que ens agrada molt, el joc de categories.

  • Sessió 3: 15 d’octubre
    Avui hem fet diferents dinàmiques per conèixer-nos una mica més els uns als altres, ja que el grup s’ha reformulat, alguns alumnes de l’escola s’han unit als Pispalletres. Primerament, hem fet un joc en què hem escrit els nostres animals, menjars, colors i esports preferits i els nostres companys ho havien d’endevinar. Hem descobert moltes coses! Després teníem una graella amb diferents característiques i havíem de trobar a un company. Finalment, hem treballat els verbs jugant al joc d’enfonsar la flota.
  • Sessió 5: 12 de novembre

Aquest dissabte els Pispalletres hem començat el nou projecte “Tot sobre mi”, ja que el nostre grup s’ha reformulat i alguns de nosaltres no ens coneixem gaire. Primer hem llegit algunes frases per aprendre a presentar-nos: em dic x,
tinc x anys, el meu x preferit és…, m’agraden els…, etc. i hem posat exemples.
Tot seguit hem omplert una fitxa resum sobre nosaltres on hem escrit coses com ara preferències o què ens agradaria ser de grans. En acabar la fitxa, ens hem presentat als nostres companys amb tota la informació que havíem escrit
prèviament. Ens ha encantat descobrir coses sobre els nostres companys i hem estat molt atents; un cop hem acabat hem jugat a recordar tot allò que els nostres companys ens havien explicat d’ells mateixos.

Després d’una estona de pati, hem tornat a l’aula per recopilar tot la informació personal en format de text tot utilitzant totes les frases apreses a la primera part de la sessió. Ens hem fixat que l’article canviava si el nom era femení o
masculí o singular o plural. Han quedat uns textos genials i ens ha donat temps temps de fer un petit autoretrat. Hem acabat la sessió tot jugant al penjat.

  • Sessió 6: 19 de novembre
  • Sessió 7: 26 de novembre

Seguint amb el tema “Tot sobre mi”, aquest dissabte ens hem centrat en la nostra família. Hem començat passant llista i compartint com ha anat la setmana amb els nostres amics. Seguidament, hem parlat de les nostres
famílies i hem posat en comú vocabulari clau que utilitzem per parlar d’aquest tema. Després hem jugat a un joc en grups en el qual teníem diferents lletres de fusta i havíem de trobar tantes paraules com
poguéssim. Ha estat molt divertit!

La segona part de la sessió, l’hem dedicada a crear la nostra família utilitzant diferents siluetes. La setmana
que ve acabarem el mural i escriurem un text descriptiu sobre la nostra família.

  • Sessió 8: 3 de desembre

Avui, la primera part de la sessió l’hem dedicada a analitzar la lletra de la cançó que cantarem per a la festa de Nadal. Hem treballat els sinònims i hem identificat els diminutius de la cançó com ara “abriguet” o “fredet”. També hem après nou vocabulari com ara escuat, nú/nua, gatzara, difunt o penya.
Hem jugat al pati amb els amics de les altres classes i després, ens hem ajuntat amb els Expertlletres per a practicar la cançó.

  • Sessió 9: 10 de desembre

Aquest dissabte hem començat la sessió explicant com ha anat la setmana i passant llista. Després hem continuat amb l’activitat de la nostra família i abans del pati hem vist un vídeo el qual ens explicava que el caga Tió ja era de camí a l’Escola Catalana. Durant l’hora del pati hem anat a buscar el Tió, estava ben amagat al pati!

A la segona part de la sessió, ens hem ajuntat amb els Expertlletres per a practicar la cançó “El dimoni escuat” que cantarem ala festa de Nadal de l’escola.