Encantalletres

  • Sessió 2: 8 d’octubre

Aquest dissabte els Encantalletres hem fet la primera sessió del curs! Hem presentat el mini-projecte que farem sobre Catalunya, primer hem parlat de coses que sabem i de les quals volem saber de Catalunya tot escrivint-ho en paperets de colors i construint plegats un núvol d’idees i coneixements.
Després hem fet una mica de geografia tot visualitzant el mapa del continent on vivim, Europa i situant-hi Espanya i Catalunya. Han sorgit vocabulari complex com ara comunitats autònomes, províncies o capitals, entre d’altres. Després hem situat les quatre províncies de Catalunya i les hem delimitat pintant-les de diferents colors.

Fins el proper dissabte, una encanta-abraçada!

  • Sessió 3: 15 d’octubre

Bona tarda! Aquest dissabte els Encantalletres hem començat la sessió fent una activitat de benvinguda per fer caliu, ja que ha estat una setmana de canvis al grup. Per començar, hem parlat dels canvis i una mica del què fariem durant aquest primer trimestre. Tot seguit ens hem assegut fent una rotllana i cadascú tenia un full blanc. Hem escrit el nostre nom i cada company de classe ens ha escrit alguna cosa bonica o que li agradés de nosaltres o alguna cosa que volgués fer amb nosaltres.

Després, tot seguint amb el projecte sobre Catalunya que vam iniciar la setmana passada, hem vist el primer capítol d’uns dibuixos animats anomenats el “Dragui i la història de Catalunya”. Ens ha agradat molt descobrir els inicis de Catalunya i hem après moltes coses!
Després dels descans hem escoltat una cançó anomenada “El rap de l’abecedari” i ens ha semblat molt divertida i ens ha motivat a repetir els sons de les lletres i a descobrir diverses paraules amb cada lletra. Per acabar la sessió, hem fet un joc a la pissarra on havíem d’esbrinar les paraules amagades per cada lletra de l’abecedari. Tothom ha participat activament i ha mostrat tot allò que sabem, que és molt!

I així ens hem dit adéu abans del half-term. Gaudiu molt, una encanta-abraçada!

  • Sessió 5: 12 de novembre

Aquest dissabte els Encantalletres hem gaudit d’una tarda ben divertida entre lletres, sons i nadales!
Hem iniciat la sessió parlant sobre què volem preparar per l’actuació que presentarem a la celebració de la festa de Nadal de l’escola. Hem decidit que cantarem una nadala, n’hem escoltat diverses i  cadascú ha expressat
quina li agradava més i perquè, finalment hem arribat a un acord triant l’escollida. Aviat posarem fil a l’agulla amb els preparatius!
A continuació hem escoltat de nou la cançó del rap fonològic i hem seguit aprenent sobre lletres i sons tot posant èmfasi en la lletra “a”. Hem descobert el so d’aquesta lletra en paraules, practicat l’escriptura i ampliat el nostre ventall de vocabulari tot jugant al joc de “Veig, veig”.
També hem desxifrat el misteri de la “a” tot resolent una endevinalla i trobant la paraula amagada: ARANYA! Al final de la sessió hem viscut una estona d’aventures amb en Dragui tot aprenent sobre la història de
Catalunya.

Ens veiem a propera sessió, una encanta-abraçada!

  • Sessió 6: 19 de novembre

  • Sessió 7: 26 de novembre

Avui hem fet classe amb la Clara i la Carmina! Els Encantalletres ens ho hem passat molt bé tot fent jocs de llengua relacionats amb la lletra C (de Clara i Carmina) i preparant la nostra actuació per la festa de Nadal.

Hem iniciat la sessió explicant-nos coses què hem fet aquesta setmana i hem fet un joc en què ens havíem de presentar tot assignant-nos el nom d’un animal començant per la mateixa lletra que el nostre nom. Cada vegada que un company es presentava, aquest també havia de repetir la presentació dels companys anteriors. Aquest joc ens ha perms
identificar paraules amb la mateixa lletra a partir d’una temàtica donada i a conjugar de forma oral el verb ser (soc/ets) i tot plegat, posant a prova la nostra memòria. El joc també ens ha ajudat a començar a agafar consciència que les vocals en català poden sonar de maneres diferents, per exemple, a vegades hi ha lletres “e” que sonen com la “a” o
lletres “o” que sonen com la “u”. També hem descobert tres animals que alguns de nosaltres no coneixíem: jaguar, nàutil i narval.

A continuació hem fet un joc en què hem descobert la lletra C, vocabulari començant per aquesta lletra i els sons d’aquesta: [k] i [s]. En el joc havíem d’anar caminant per les “caselles” de la catifa, tot llançant un dau, i mostrant la paraula amagada en la imatge de la casella. Si sabíem la paraula, ens podíem quedar a la casella, si no, reculàvem una posició, i si un company queia a la mateixa casella, havíem de fer un “pedra, paper, tisores” per guanyar la posició. Hem après un munt de paraules noves i hem practicat els sons de la C. També hem treballat la nostra capacitat d’arribar a acords tot decidint les normes del joc plegats i jugant en consonància a aquestes normes.

Després hem fet un joc d’escriptura en què la mestra ens ha assignat una temàtica a cadascú i ens ha reptat a escriure un paraula del tema i començant amb la lletra C. Hem practicat l’escriptura natural i després hem tornat a escriure la paraula incloent correccions i ajudant-nos els uns als altres.

Després del descans, hem retornat a l’aula per posar fil a l’agulla amb la cançó de Nadal que cantarem a la festa de l’escola. Hem escoltat la cançó original, hem llegit una adaptació personalitzada i l’hem cantada fent un karaoke. És una cançó molt ràpida i no és fàcil de cantar, però ens hi hem esforçat i ens ho hem passat molt bé assajant-la! A
continuació hem decidit que farem uns dibuixos per acompanyar la cançó i que penjarem a l’escenari. Cadascun de nosaltres ha triat el vers de la cançó que volia il·lustrar i ha explicat la proposta de dibuix que tenia en
ment a la resta de companys. Tot seguit, hem començat a crear les il·lustracions. A la propera sessió les acabarem i decidirem els gests que volem fer mentre cantem la cançó a mode de coreografia.

  • Sessió 8: 3 de desembre

Bona tarda! Aquest dissabte els Encantalletres hem gaudit d’una sessió aprenent coses sobre la lletra D i preparant la nostra cançó de Nadal.
Després d’una estona de compartir anècdotes sobre la setmana, ens hem posat de ple a seguir aprenent la nostra cançó de Nadal. Hem seguit fent els dibuixos que acompanyaran la cançó i també hem escrit l’estrofa que havíem il·lustrat. També hem estat preparant decoracions per fer lluir la nostra actuació dalt de l’escenari!
Després hem sortit una estona al pati i al tornar, hem fet un joc en què hem descobert la lletra D al costat de la lletra B i V tot descobrint paraules amagades rere unes imatges i classificant-les tot discernint el sons. Aquest joc ens ha reptat a recordar normes ortogràfiques com ara que escrivim b darrere de m i v darrere de n, però també hem vist que hi ha excepcions. A continuació, he fet una activitat d’escriptura per posar en pràctica la grafia de la D tot pensant paraules amb la lletra i creant frases. També hem fet una sopa de lletres on havíem d’esbrinar diverses paraules
amb D.
I fins aquí la classe de dissabte, una encanta-abraçada nadalenca!

  • Sessió 9: 10 de desembre

Bona tarda! Aquest dissabte els Encantalletres hem gaudit d’una sessió ben nadalenca
i amb alguna sorpresa!
Hem estat acabant d’escriure els versos i de preparar les decoracions per decorar l’escenari a la festa de Nadal. Després hem vist el segon vídeo del Tió i hem descobert que el personatge ja ha arribat a Londres i és de camí a l’Escola Catalana! La missió encomanada pels Encantalletres era anar buscar el Tió i dur-li la barretina i la manta per abrigar-lo i protegir-lo del fred. Acompanyats pels Rumialletres, l’hem anat a buscar i li hem cantat la cançó “Caga Tió”.
Després del descans hem estat practicant de valent la cançó per l‘actuació de Nadal.
Fins dissabte vinent, quina il•lusió i quines de celebrar el Nadal! Una encanta-
abraçada.